2016-04-04

Vi har fått en ny logga!

Orangutanghanens runda kindpåsar har varit inspiration för Save the Orangutans nya logga. Med hjälp av loggan och vår helt nya visuella identitet hoppas vi att kunna stärka organisationen och budskapet – att orangutangen har rätt till en säker framtid. 

 
 
 

Från och med idag, den 4 april, kommer Save the Orangutans nya logga att vara ett orange O. Fortsättningsvis kommer den att pryda all vår visuella kommunikation så som hemsida, nyhetsbrev, broschyrer och sociala medier.

Vår nya logga är framtagen i samarbete med den internationella reklambyrån McCann, som har stor erfarenhet av att utveckla organisationers identitet.

Vad är tankarna bakom loggan?

null

Utgångspunkten för den nya loggan har varit att skapa något som visualiserar att Save the Orangutan arbetar för att bevara den utrotningshotade orangutangen både här och nu, och i framtiden. Logons tydliga rundade form symboliserar vårt helhetstänk kring arbetet för orangutangerna, och är även inspirerad av orangutanghanens rundade kindpåsar. Och såklart – O som i orangutang!

Med en ny och tydligare logga hoppas vi att kunna göra Save the Orangutans arbete än tydligare utåt. Genom en tydligare grafisk profil kan vi skapa bättre igenkänning och visa på vårt långsiktiga och holistiska engagemang för orangutangerna. Det sistnämnda förtydligas genom vårt nya motto ”Until they’re safe”. Vi kommer inte sluta att kämpa för orangutangerna förrän de är i säkerhet!

 

Adoption av orangutanger

Genom vår samarbetspartner BOS Foundation gör Save the Orangutan det möjligt för orangutanger som vuxit up i fångenskap att återvända till det fria.

På räddningscentret Nyaru Menteng tränas orangutangerna i de färdigheter som krävs för att kunna klara sig på egen hand i regnskogen.

Adoptera en orangutang och hjälp den på sin väg tillbaka till regnskogen!
Läs mer om våra orangutanger här >>